Ключові фрази: компліменти
Знову повертаємося до питання руху до успіху і піднімемо тему, яка не приносить грошей буквально, але є чинником, що дуже серйозно на цей рух впливає. Отже, найпростішою і, одночасно, однією з найскладніших маленьких справ, що ведуть до успіху, є ... комплімент.
Компліменти - це такі штуки, які допомагають знайти контакт з людьми і встановити з ними добрі стосунки, а значить, вони важливі. І ще й приємні! Зрозуміло, якщо це комплімент, зроблений вміло, до місця і найважливіше - щиро.
У розвинених країнах, де бізнес давно перестав замикатися на човникових поїздки до Туреччини і створення шахрайських акціонерних товариств, ділове спілкування є філософською дисципліною, з гарною домішкою психології.
Історія знає приклади зростання добробуту величезних корпорацій практично на одному оптимізмі і вмінні засновників цих корпорацій спілкуватися з людьми. Найбільш цинічний грошовий мішок буде дивитися на вас, як на загубленого в дитинстві брата, якщо ви зумієте просто по-людськи привернути його до себе.
А з чого починається наша симпатія до людини? Як правило, з того, що він вміло підкреслив якусь нашу гідність. Тут і далі ми заявляємо - вміння зробити комплімент (а не грубо полестити), що зачіпає потрібні, потаємні струни душі адресата, до якого він звернений - є половина успіху.
Ось декілька нескладних правил цього приємного справи: По-перше, комплімент повинен бути гранично конкретним. Ви повинні зовсім чітко уявляти, що саме вам сподобалося в цій людині. Розріз очей, поєднання кольору волосся з новим костюмом, вдало накладена косметика або характер. Інакше наш "психологічний фокус" буде шитий білими нитками і перетвориться в ті самі небажані лестощі.
Для практики спробуйте використовувати словосполучення "тому що". Воно допоможе вам конкретизувати ваші думки і, головне, глибше зосередитися на співрозмовнику. Наприклад: "Ліза, ви розумна жінка, тому що завжди вмієте розподілити свій робочий час так ефективно".
Зауважте, комплімент перестав бути безпідставним, а горезвісна Ліза зашарілася, у той час як просто констатація її розуму не справила б і наполовину такого враження. Роблячи такий щирий комплімент, ви не тільки допомагаєте людині відчути вашу повагу, ви (сюрприз!) самі розумієте, чому його поважаєте, і це допомагає вам відчувати щирість сказаного. А це дуже важливо. Нещирість завжди помітна, та й неприємна.
По-друге, уникайте зосереджувати увагу лише на очевидному. Звертайте увагу на приховані якості. "Ви так чудово виступили! Дивно, як вам вдалося в п'ятихвилинному доповіді так вичерпно розкрити цю тему! Наш відділ б'ється над нею третій тиждень".
Згадайте, чи був у вашому житті випадок, коли ви відчували себе особливо задоволений? Напевно, це було тоді, коли хтось примудрився помітити у вас якийсь прихований талант.
Ну, і нарешті. Витратьте тиждень на те, щоб робити компліменти всім підряд, для практики: секретарці, офіціантові, двірнику, нетямущому колезі (йому теж!), клієнтам, кому завгодно. Після тижневого досвіду можна спробувати зробити його й начальнику. І продовжуючи сіяти компліменти, ви на собі відчуєте ілюстрацію відомого принципу "Добро повертається бумерангом".
Максим Селінський
Постійна адреса цієї статті:
http://www.shkolazhizni.ru/archive/0/n-37/